RAMY BLACHARSKIE
Firma TAPKA jest producentem cenionych na rynku i wykorzystywanych przez wiele serwisów blacharskich uniwersalnych ram do napraw samochodów osobowych i dostawczych. Produkujemy urządzenia solidne i łatwe w obsłudze, pozwalające na przeprowadzanie nawet najbardziej skomplikowanych i zaawansowanych prac blacharskich. Ramy naprawcze z logo naszej firmy to sprzęt niezawodny i oddający nieocenione usługi przy odbudowie nadwozi pojazdów powypadkowych.
Zastosowanie płyt do prostowania samochodów
Płyty blacharskie, czy też ramy naprawcze to podstawowy sprzęt w profesjonalnych serwisach samochodowych prowadzących naprawy powypadkowe. Podczas kolizji największa cześć energii wytracana jest poprzez odkształcenie nadwozia pojazdu. Jest to planowany przez konstruktorów samochodów sposób na zabezpieczanie kierowców i pasażerów przed urazami. Odkształcone po wypadku nadwozie w wielu przypadkach nie dyskwalifikuje pojazdu do jego odbudowy. Wykorzystując specjalistyczne ramy do napraw blacharskich, można przywrócić nadwoziu pierwotną geometrię i tym samym odtworzyć jego walory użytkowe.Ramy blacharskie różnej wielkości
Produkujemy ramy blacharskie różnej wielkości, zarówno do drobnych, jak i bardzo poważnych napraw blacharskich w pojazdach osobowych, dostawczych i ciężarowych. Najbardziej powszechnymi a zarazem maksymalnie wykorzystującymi stanowiska pracy są ramy naprawcze pozwalające na szybką i w pełni profesjonalną naprawę karoserii samochodów powypadkowych. Konstrukcja ramy naprawczej oraz docerów wykonana jest z grubościennych profili zamkniętych sprowadzanych z Austrii i Niemiec. Gwarantuje to sztywność i wytrzymałość konstrukcji podczas skomplikowanych napraw samochodów. Górna płaszczyzna ramy i krawędzie ramy stanowią bazę pomiarową. Odpowiedni prześwit pomiędzy karoserią a płaszczyzną ramy naprawczej pozwala nam na wykorzystanie systemów pomiarowych.

Prosta konstrukcja i uniwersalne działanie
Konstrukcja ramy UR jest tak zaprojektowana, że używając docera, mamy możliwość podpięcia go do ramy w dowolnym miejscu na obwodzie ramy, uzyskując w każdym z tych miejsc ciągnięcie w dowolnym obranym kierunku. Używając ramy UR w standardowym wyposażeniu mamy możliwość także ciągnięcia uszkodzonych elementów w dół przywracającym pierwotne kształty i wymiary. Możliwe jest także podpięcia kilku docerów ciągnących uszkodzone elementy karoserii samochodu powypadkowego w różnych kierunkach, w tym samym czasie, skracając przez to czas naprawy.Produkowane przez nas ramy naprawcze wykonywane są w następujących wymiarach:
- długość od 2000mm do 5000mm
- szerokość. 940mm
- grubości od 140mm do 160mm
*Inne wymiary ram są produkowane na indywidualne zamówienia klienta.
Standardowe wyposażenie ramy:
- szkielet ramy wykonany z profilu
- ramiona boczne przesuwne do mocowania szczęk sztuk 4,
- docer z układem hydraulicznym:
- docer posiada dwie zwrotnice umożliwiające ciągnięcie w różnych pozycjach,
- pompa 2-stopniowa, siłownik, wąż ciśnieniowy siła siła tłoczenia 12 - 15 ton
- łańcuch 2 m z hakiem (atestowany) z uchwytem do skracania łańcucha na wieży,
- szczęki zaciskowe hartowane, do mocowania karoserii za progi ze śrubami 8.8 komplet sztuk 4,
- rolka ruchoma umożliwiająca ciągnięcie w dół,
- kółka o średnicy 160mm wsuwane w prowadnice ułożyskowane obrotowe komplet sztuk 4,
- komplet stopek wsuwanych z możliwością regulacji wysokości
- stopa wsuwana do unoszenia ramy,
Cennik
Ceny ram:
rama 2000mm z wyposażeniem standardowym | 6990zł |
rama 3000mm z wyposażeniem standardowym | 7700zł |
rama 3000 mm z wyposażeniem standardowym +frezowane prowadnice na całym obwodzie | 8700zł |
rama 4000mm z wyposażeniem standardowym | 8700zł |
rama 4000mm z wyposażeniem standardowym + frezowane prowadnice na całym obwodzie | 10500zł |
rama 5000mm z wyposażeniem standardowym | 9700zł |
Rama naprawcza do napraw kabin samochodów ciężarowych | 14950zł |
Rama naprawcza 4000x2000 z najazdami | 10500zł |
ceny ram wykonanywanych z profili importowanych (Austria, Niemcy) | +800zł |
*ceny zamieszczone powyżej są cenami netto
Wyposażenie dodatkowe:
przedłużenie wieży ciągnącej | 295zł |
żuraw z blokadą do ciągnięć górnych | 390zł |
śruba rzymska 4tony | 290zł |
najazdy do wprowadzania pojazdu na ramę | 1350zł |
najazdy z blachy profilowanej ocynkowanej | 1980zł |
uchwyty specjalistyczne ( BMW, Mercedes) | 1200zł |
uchwyty specjalistyczne ( Renault, Nissan) | 1250zł |
belka umożliwiająca ciągnięcie w dół w każdym miejscu ramy | 390zł |
docer pomocniczy na śrubę rzymską(mały) | 750zł |
docer pomocniczy na śrubę rzymską(na kółkach) | 1350zł |
docer pomocniczy na kółkach z hydrauliką 16 t | 2200zł |
drugi docer główny (koń) z układem hydraulicznym | 3300zł |
siłownik hydrauliczny Ø 55/270 | 350zł |
pompa hydrauliczna nożna | 750zł |
pompa pneumatyczna BVA PA1500 | 1490zł |
pompa pneumatyczna Enerpac /cena wg. kursu/ EURO | ~4000zł |
Siłownik hydrauliczny fi 55x270 | 390zł |
*ceny zamieszczone powyżej są cenami netto