Ramy blacharskie usprawniają i ułatwiają naprawę kabin samochodowych. Dzięki nim możliwe jest wykonywanie wszelkich czynności przywracających sprawność danych elementów, nawet jeśli te znajdują się w trudno dostępnych miejscach. Zaletę ram stanowi również fakt, że są proste w obsłudze oraz pozwalają na zachowanie precyzji podczas pracy. Z czego robiony jest tego typu sprzęt, a także, z jakich elementów się składa?
Ramy blacharskie — z czego są wykonane?
Żeby ramy blacharskie mogły radzić sobie z najbardziej skomplikowanymi pracami, jakimi są m.in. naprawa kabin samochodowych zarówno w pojazdach dostawczych, jak i osobowych muszą być wykonane z solidnego materiału. Z tego powodu są one tworzone z grubościernych profili zamkniętych, dzięki którym konstrukcja ram jest wytrzymała, sztywna i odporna na odkształcenia, a także uszkodzenia mechaniczne. Profile zrobione są stali, więc wykazują dużą wytrzymałość podczas ściskania oraz nie są podatne na działanie niesprzyjających warunków, więc doskonale sprawdzają się podczas pracy w warsztacie.
Z jakich elementów składa się rama blacharska do kabin?
Aby rama blacharska spełniała swoją funkcję, musi być odpowiednio skonstruowana. Oprócz szkieletu wyposażona jest ona w ramiona boczne przesuwne, pozwalające na mocowanie kabin i szczęki zaciskowe umożliwiające zaciskanie karoserii. Mówiąc o ramie blacharskiej, trzeba też wspomnieć o docerze, ponieważ bez niego naprawianie kabin samochodowych nie mogłoby się udać. Ten został wyposażony w układ hydrauliczny z dwoma zwrotnicami, dzięki którym możliwe jest ciągnięcie w dwóch kierunkach, co przyspiesza pracę. Rama blacharska ma także rolkę ruchomą, pozwalającą na ciągnięcie w dół. Kolejnymi elementami ramy blacharskiej są:
- łańcuch z hakiem,
- pompa,
- koła,
- stopki wysuwne.
Trzeba także wspomnieć, że można wyprodukować ramy blacharskie o niestandardowych wymiarach tak, aby, jak najlepiej pełniły swoją funkcję.