Budowa ramy blacharskiej
Konstrukcja ramy naprawczej wykonana jest z grubościennych profili zamkniętych, które gwarantują jej sztywność i wytrzymałość. Na ramie mocuje się uszkodzony samochód, a na jej obwodzie docer (lub kilka docerów). Docer to słup naprawczy wyposażony w łańcuch blacharski i siłownik hydrauliczny. Łańcuch dołącza się do naprawianego elementu karoserii i za pomocą siłownika i pompy hydraulicznej ciągnie się go w kierunku odwrotnym do kierunku uderzenia. Zarówno rama, jak i docer są proste w obsłudze, jednak umożliwiają przeprowadzenie nawet bardzo skomplikowanych napraw.
Rodzaje i wyposażenie ram blacharskich
Ramy blacharskie produkowane są w wielu wersjach. Dobre warsztaty dysponują zazwyczaj ramą do drobnych napraw (stanowiących większość napraw blacharskich) oraz ramą przeznaczoną do napraw poważnych. Ramy blacharskie mają różną wielkość. Dostępne są modele przeznaczone do napraw samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Nasza firma produkuje również ramy o niestandardowych rozmiarach na indywidualne życzenie klienta. Standardowe wyposażenie poza szkieletem ramy obejmuje: ramiona boczne przesuwne do mocowana szczęk, docer z układem hydraulicznym i dwiema zwrotnicami, pompę z siłownikiem i wężem ciśnieniowym, 2 m łańcuch z hakiem z uchwytem do skracania łańcucha wieży, szczeki zaciskowe hartowane, rolkę ruchomą umożliwiającą ciągnięcie w dół, kółka wsuwane w prowadnice, komplet stopek z możliwością regulacji wysokości oraz stopę do unoszenia ramy. Oferowane przez nas ramy blacharskie mogą być doposażone o dodatkowe elementy, takie jak żuraw z blokadą do ciągnięć górnych, najazdy do wprowadzania pojazdu na ramę, docery pomocnicze czy specjalistyczne uchwyty do samochodów BMW, Mercedes, Renault itd.